dinsdag 14 juni 2016

Disembarkation day

Als we wakker worden, liggen we al in de haven van Vancouver. Het weer is voor het eerst slecht. Nou ja, het regent in ieder geval. Gisterenavond zijn onze koffer al meegenomen zodat we vandaag alleen met handbagage van boord hoeven. Om 8:45 worden we in Animators Palate voor het ontbijt verwacht, gelukkig niet al te vroeg. Na het ontbijt nemen we afscheid van Suzanna en Rizaldy, onze servers van deze cruise.

Daarna lopen we naar dek 3 midship om van boord te gaan. Alles verloopt vlot totdat we bij de rij voor de taxi's komen. Die is lang, erg lang. Gelukkig wel binnen in de parkeergarage. Na ongeveer een uur zitten we dan eindelijk in de taxi. We laten ons afzetten bij het Fairmont hotel op het vliegveld. Dit hotel ligt echt op het vliegveld, boven de incheckbalies. We worden keurig ontvangen en de kamer is ook al klaar. We hebben een mooie kamer op de tiende etage en kijken op het vliegveld.

De kamer dient voor het stallen van onze koffers en Marianne kan zich nog even opknappen voordat ze 's avonds gaat vliegen. Hen, Margriet en ik zullen er nog een korte nacht doorbrengen omdat wij de volgende ochtend heel vroeg via Dallas naar Orlando vliegen. Voor nu gaan we voor een paar uurtjes Vancouver verkennen. We willen nog naar Granville Island om wat te lunchen en de markt te bezoeken.
Dit deel van de reis heb ik niet zo goed voorbereid. Ik weet dat er een skytrain naar de stad gaat dus die willen we in ieder geval nemen. Maar welke halte we moeten nemen weet ik niet meer. We besluiten uit te stappen bij Granville (lijkt logisch). Dit station blijkt op Granville street te liggen en dat is een heel lange straat die vooral door downtown loopt en we stappen dus niet uit op Granville Island. Sportief als we zijn, besluiten we er gewoon naar toe te lopen. Daarvoor moeten we heel wat blokken naar het water lopen en dan de brug over. Het weer is nu wel een stuk beter geworden. De regen is gestopt en af en toe breekt de zon door.

Onder de brug ligt wat we zoeken.

Al gelijk zien we het plaatselijke wildlife.

Het eerste beste restaurant dat we dan tegenkomen ziet er goed uit en wordt als lunchplaats gekozen. Vanaf onze tafel kijken we op het haventje waar ook de zeehondjes zwemmen.

De specialiteit van het huis is fish and chips. We nemen alle vier een portie n het smaakt inderdaad prima.

Na de lunch lopen we door naar de publik market. Dit is een soort markthal (als in Rotterdam). Je kan er bergen fruit komen en nog veel meer lekkers.

Inmiddels is het 15 uur geweest en tijd om terug te keren naar het hotel. Dit keer nemen we de taxi omdat het makkelijker is en met zijn vieren ook nog goedkoper.

Als Marianne gebruik heeft gemaakt van het heerlijke bad en de koffer weer ingepakt is, gaan we richting incheckbalie. We weten al dat haar vlucht een uur vertraagd is en hopen dat ze de overstap in London nog gaat halen.

Volgens de dame aan de balie moet dat lukken. We drinken gezamenlijk wat en zwaaien Zmarianne dan uit.

Wij, de overgebleven reisgroep, hebben gereserveerd in het restaurant van het hotel. En dat was geen verkeerde keuze. Vanaf onze tafel hebben we uitzicht op het vliegveld en zien het vliegtuig waarmee Marianne mee naar London vliegt, aankomen.

Ons diner starten we met een huisgemaakt bierbrood. En ja die smaakt even lekker als ie er uit ziet!

Hen neemt een soort vissoep als hoofdgerecht.

Margriet kiest voor de zalm.

En ik voor de seafood salade.

Het eten ziet er prachtig uit en smaakt ook zeer goed.
Ook de toetjes zijn plaatjes en erg lekker.

Op de kamer zien we later hoe Marianne haar vliegtuig opstijgt. Nog wat later zelfs dan eerst was opgegeven.

Als het vliegtuig goed in de lucht is, kunnen wij rustig gaan slapen. De wekker staat op 4 uur want onze vlucht vertrekt om 7:10 naar Dallas.

1. Je kan hierna een heel blog besteden aan onze vliegperikellen. Tjongejonge zeg!

2. Je kan hierna een heel blog besteden aan onze vliegperikellen. Tjongejonge zeg!