woensdag 15 juni 2016

Op naar Walt Disney World

Gelukkig verblijven we op het vliegveld want het vliegtuig gaat al om 7:10! We besluiten om zo'n 2 uur van te voren aanwezig te zijn en dat betekent om 4 uur opstaan. Lekker uitrusten tijdens je vakantie....

Even voor 5 uur zijn we bij de incheckbalie en leveren we onze koffers in. De reis naar Orlando bestaat uit twee delen. Eerst vliegen we naar Dallas. Als we bij de gate komen, staat het vliegtuig al klaar. We halen een bagel met creamcheese en een verse jus voor het ontbijt. De piloot is er ook al. Hij voert een telefoongesprek en ik hoor hem zeggen: "oke, dat is dan opgelost nu de accu nog". Ik schenk er op dat moment niet veel aandacht aan.

Dit is de tijd dat we net in het vliegtuig zitten:

Inderdaad, dat is 3 uur later dan gepland. Hoe komt dat? Het volgende verhaal is waar gebeurd.
De piloot die de vorige avond het vliegtuig waar wij nu mee naar Dallas vliegen, heeft geparkeerd, is vergeten iets van lichten uit te doen. Met als gevolg een lege accu en een vliegtuig dat met geen mogelijkheid gestart kan worden. Een accu van een vliegtuig kan blijkbaar niet zomaar opgeladen worden en een nieuwe ligt ook niet ergens klaar in een kast. Hoe het verder achter de schermen ging weten wij niet maar uiteindelijk is er een nieuwe accu gevonden en kon het vliegtuig gestart worden. In die drie uur moesten heel wat mensen hun overstap aanpassen. Ook wij want al snel bleek dat we 14:30 in Dallas zijn niet gingen halen. Veel mensen gingen in de rij staan en veel daarvan stonden er 3 uur later nog. Wij hebben het nummer van American Airlines gebeld dat op een briefje stond dat de crew uitdeelde. Het duurde even maar we waren omgezet naar de vlucht van 18:40 (die van 16 uur gingen we ook niet halen). Nieuwe boardingpassen konden we in Dallas ophalen. Eenmaal in het vliegtuig ging alles goed, geen bijzonderheden te melden. Boven Texas zagen we veel ronde structuren die aan graancirkels deden denken. Ik heb het later aan een Texaan gevraagd en die legde uit dat die cirkels ontstaan door de manier van irrigatie. Een ronddraaiend systeem waardoor die cirkels zichtbaar worden. Geen aliens dus.

In Dallas nemen we een lekker broodje en een halve liter cola. Daarna gaan we naar de balie om onze nieuwe boardingpassen uit te laten draaien. We krijgen exit seats dus dat valt niet tegen. We gaan iets eerder weg en de piloot vliegt goed door zodat we eerder in Orlando aankomen dan gepland. Nu de koffers nog. Het is behoorlijk druk bij de bagagebanden en de info op de borden blijkt ook niet te kloppen. Na een tijdje dezelfde koffers te hebben zien rondgaan, komt iemand vertellen dat we bij een andere band moeten zijn. Heel de meute verplaatst zich dan naar de andere band. Onze koffers laten gelukkig niet lang op zich wachten en ze zijn er ook alle drie. Met al onze bagage lopen we naar de Disney Magical Express, de gratis bus van Disney van het vliegveld naar de resorts.

We kunnen gelijk instappen en iets later vertrekken we richting Caribbean Beach Resort. Ondanks de wat lange reis en latere aankomst was iedereen nog vrolijk.

Bij de incheck van het resort is het op dit tijdstip lekker rustig. Inchecken is daarom zo gebeurd.

De bellboy brengt ons met koffers naar de kamers. We hebben twee kamers naast elkaar op de eerste verdieping in gebouw 11 in Barbados. De volgende foto's zijn van mijn kamer. Die van Hen en Margriet is bijna hetzelde. Zij hebben een hoekkamer dus een raam meer.

Ik installeer me op de kamer, ga lekker in bad, schrijf nog een blog en stort dan in slaap. O ja, ook nog een foto van mijn nieuwe Magicband (die in het echt paars is).

Marianne is ondertussen ook thuis in Ridderkerk aangekomen. Ook haar reis is niet helemaal soepel verlopen. Door de vertraging in Vancouver heeft zij haar overstap in London niet gehaald. British Airways had haar al overgeboekt naar een latere vlucht. Uren later dan gepland kon zij gelukkig compleet met koffer in de auto stappen. De reis per auto naar Ridderkerk duurde iets langer vanwege een file bij Delft maar dat kon er ook nog wel bij.

1. Na een hoop "vliegtuig pech" eindelijk aangekomen in de hemel op aarde.😉
    Voor ons nog 34 dagen en dan verblijven wij ook in het Carribean beach.